lørdag den 20. januar 2007

Tid

Tid er et mærkeligt begreb herude. Gitte har kommenteret, om det virkelig kan passe at vi er 3 timer om at pakke sammen om morgenen. Men det kan det. Vi skal først have lidt mad og lidt hygiejne insisterer jeg også på. Så skal soveposer og liggeunderlag pakkes. Vi skal i tørdragterne. Teltet skal pakkes ned og alt skal bærer ned til vandet. Det samme gælder af og til kajakkerne. Så skal alting stuves ned og det sidste udstyr skal på. Vi kan altså ikke manøvrere særligt hurtigt. Det er lidt frustrerende idag, hvor vi vågnede til masser af regn og blæst og en vejrudsigt der lovede endnu mere vind. Efter en del vejen frem og tilbage, beslutede vi at spille sikkert idag. (Jeg har stadig et ubehageligt kryds i klar erindring). Nu er der ingen vind men inden vi når på vandet er det snart mørkt. Frustrerende! (Jeg er dog sikker på, at der er en del, der synes vi hellere skal blive i land en gang en for meget, end en gang for lidt:-)). Vi går nu til Øster Hurup efter vand og mad. - Ane På landevejen! Peter har lige efterladt sin sko i et vådt hul i noget engagtigt område:-).

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er fantastisk, at følge jeres rejse rundt om det meste at Danmark. Selvom i (efter en jysk brainstorm) blev tvunget til at lave et drop ved Limfjorden, er det flot, at i fortsætter i det våde, kolde og blæsende vejr. Jeg har tidligere sejlet i både hård vind og flotte solnedgange, sammen med Peter og ællingen - så jeg har et dejligt billede at jer på vandet. Det gør ikke min daglige tur på bloggen dårligere. Tak for turen!
Per Juel

René Seindal sagde ...

Der fik vi så endelig forklaringen på de 3 timers morgen-forberedelse:

"Vi skal først have lidt mad og lidt hygiejne insisterer jeg også på."

Anonym sagde ...

Hej Peter,

Godt at hoere at I er ved godt mod, jeg sender glade og varme tanker fra London.

Knus
Malene

Anette Kjær Larsen sagde ...

Hej Inger

Jeg kalder Ane "Ælling" pga af et billede, hvor hun sidder i en whitewater kajak med det største smil på ... og ligner en lille badeælling.

Smil fra Anette

Anette Kjær Larsen sagde ...

Puhhhhh... der må godt nok være en smule "lummert" inde i de tørdragter efterhånden, hi hi ...

Anonym sagde ...

Altså! jeg forstår ikke hvorfor nogen undrer sig over, at det tager tre timer for Ane og Peter at komme afsted om morgenen, så vidt jeg ved, er det nogenlunde den samme tid, som Ane til hverdag bruger på at komme ud af døren. Det er jo også vigtigt at tage sig god tid om morgenen, så man ikke bliver så forjaget resten af dagen. Kærligste hilsner herfra. Liv

Anonym sagde ...

...........og det er jo godt med lidt hygiejne.

I øvrigt er det en lidt mærkelig familie: Ane er en ælling fordi hun ikke er en kylling, og Axel er en rigtig hønefar ( selv om han prøver at være tapper. Jeg tror, der må være fyldt med løse fjer overalt hvor han har sin gang)
Knus fra Inger

Anonym sagde ...

Ønsker jer alt det bedste på turen.
Håber ikke vinteren indhenter jer.
Det er spændende at følge jer på bloggen. Tak.
Pas på jer selv.

Kærlig Hilsen
PhotoKeld